Domů · Články · Fotogalerie · Fórum · Ke stažení · Geowiki · www.geocaching.cz · www.geocaching.com Wednesday, June 26, 2019
Menu

Počítadlo
Mapa přístupů

Profile Visitor Map - Click to view visits
Create your own visitor map

Návštěvy

free counters

Kdo hledá najde
Jednoho srpnového víkendu jsem se vypravil na Vysočinu do Nového Města na Moravě. Konal se zde světový pohár v jízdě na horských kolech. V sobotu jsem jel závod Českého poháru na 80km a protože se startovalo už brzy ráno dojížďělo se do cíle odpoledne. Řekl jsem si co s načatým dnem a ač znaven ze závodu vydal jsem se zpět do Žďárských vrchů tentokrát na kešky, poznat trať a okolí turistickým tempem. Jako cíle jsem si vybral nejvyšší vrcholy, protože s jedním kolegou spolu soutěžíme kdo bude mít vyšší průměrnou nadmořskou výšku všech odlovených keší :). Jednou z keší byla i keš na Malinské skále (810 m.n.m). Vrchol skály a keš byly na kole nedostupné a tak jsem kolo zamkl pod skálou k turistickému rozcestníku a vydal se keš dohledat pěšky. Složitý skalní terén, odrážel signál GPS a přesnost navigace byla v těchto podmínkách pro hledání keše nedostatečná. Navíc přibližné místo kde měla keš být se nacházelo poblíž skalní stěny, takže bylo třeba okolí řádně prohledávat. Do oka mě padl nápadný kámen, odsunul jsem ho a v zápětí jsem zjistil, že jsem udělal velkou chybu. Pod kamenem nebyla keš, nýbrž vosí hnízdo, které jsem odkrytím řádně rozzuřil. Vosy se okamžitě vrhly na mé upocené tělo a než jsem stačil utéct bodla mě jedna z nich přímo do ... no jak to jen říci slušně tak třeba do sedací partie. Počkal jsem opodál, až se vosy uklidní zaměřil znovu keš a vrátil se na druhý pokus. Tentokrát byl úspěšný a keš jsem nalezl asi 1m od vosího hnízda. Vrátil jsem se ke kolu odemkl jej a vydal se na další keš, která byla na Lisovské skále (802 m.n.m). Na kole se mě podařilo dojet až na vzdálenost 30m od keše a tak jsem jej zde nemusel zamykat. Po chvíli jsem keš nalezl a pokračoval jsem tedy na další, která měla být vyvrcholením mého dnešního lovu. Byla jím keš v oblasti Devět skal, která je svými 836 m.n.m nejvyšším vrchem Žďárských lesů. Kolo jsem měl opět nedaleko keše v dohledu, bylo už dlouho večer a tak jsem jej nemusel zamykat. Keš byla opět ukryta poblíž vysoké skalní stěny. Ani z nápovědy nebylo jisté v jaké výšce by keš měla být. Strávil jsem zde hledáním možná půl hodiny a keš jsem nenašel. Blížil už se soumrak a tak jsem se rozhodl tuto keš pro dnešek vzdát a vydat se zpět do kempu do stanu. V ten okamžik jsem zjistil, že jsem někde ztratil svazek klíčů. Měl jsem na něm klíče z práce, z domova, od kola, atd., prostě ztráta se kterou se člověk jen tak lehce nesmíří. V hlavě jsem si promítal, kde jsem mohl klíče ztratit a protože si je dávám do boční kapsy na batohu, aby byly snadno dostupné při zamykání kola, mohlo to být prakticky kdekoliv na trase dlouhé 4km od Malické skály až po Devět skal včetně lezení po skalách. Celou situaci navíc komplikovalo to, že trasa kterou jsem projížděl vedla po obtížně sjízdných turistických pěšinách plných kořenů a velkých kamenů a tak potencionálních míst kde jsem mohl klíče vytrousit bylo opravdu mnoho. Bylo mě však jasné, že pokud klíče nenajdu ještě dnes, mohu se s nimi rozloučit, protože je to zde turisticky hodně navštěvovaná oblast. Setmělo se a tak jsem nasadil světla a vracel se zpět po stejné trase a doufal jsem, že se klíče v kuželu světel někde zalesknou. Asi v polovině trasy byl onen obtížný a rozdrncaný sjezd. Svítil jsem proto čas od času i zpět. Najednou vidím, jak po stezce po tmě běží nějaký běžec. Povídá mě, že jej nějak překvapila tma. Já mu zase sděluji, že hledám klíče na trase dlouhé 4km. Kamarádsky mě nabídl pomoc a tak jsem mu půjčil jedno světlo a proběhl se mnou zbývající část trasy. Klíče ležely pochopitelně až na konci trasy u Malické skály, kde jsem měl kolo zamčené. Měl jsem velkou radost, že jsem je našel. Podobnou radost však neměly vosy z nedalekého hnízda. Opět se na mě a běžce vrhly a každému nám uštědřily po jednom žihadle. Urychleně jsme proto tam otdud vypadli. Doprovodil jsem běžce se světly domů a poračoval zpět do kempu. Cestou zpět jsem v lese potkal zoufalého zbloudilého závodníka. Povídám mu zda bez světel vidí na cestu. Na čež se dozvídám, že nerozumí česky a tak přepínám do angličtiny. Dozvídám, se že si jel projet ještě jednou kousek tratě a překvapila jej tma a ztratil cestu zpět. Nabídl jsem mu tedy, že jej dovedu se světly zpět do kempu. Cestou zpět se dozvídám, že je z Jihoafrické republiky a že se mu zde moc líbí :) a že by cestu zpět snad nějak časem objevil, že je měsíc v úplňku a tak je na cestu celkem vidět, přesto byl však velmi rád za mojí pomoc. Druhý den ráno po přenocování ve stanu jsem se vydal za keší na Děvět skal znovu. Opět jsem se zde potkal s nočním běžcem a celou jeho rodinou. Tentokrát byl už lov úspěšný a beze ztrát :)....